Logistieke executie en integratie software suite

Kies een module voor meer uitleg

Executie

1. WMS

2. MES

3. WCS

4. VOI

5. TMS

6. TSM

Integratie

7. EDI

8. WPT

9. CIP

10. HIP

3DMap.png

Warehouse Management System

C&W staat alom bekend voor zijn hands-on expertise in WMS (Warehouse Management System) en is als leverancier en implementator van zijn oplossing en niet meer te negeren speler op de WMS-markt geworden. Een goede warehouse managementoplossing is de sleutel naar een efficiënte en concurrentieel logistieke executie die essentieel is voor uw bedrijf. Daarbij kan de oplossing naadloos geïntegreerd worden met de geldende ERP systemen (SAP/D365) maar ook met branche specifieke en maatwerk oplossingen, alsook zelfs met AS400 omgevingen. De volledig real time taak gestuurde C&W WMS-software valt onder de noemer “advanced WMS” die niet tegenstaande zowel in complexe als eenvoudige omgevingen kan ingezet worden en dit van multinationals tot KMO’s.

WMS

  • Real-time executie via taakbeheer (RF / voice / RFID / Automatisering )
  • Ondersteuning van geavanceerde magazijn processen
  • Multi owner (3PL), VMI, Consignment, Bonded
  • WMS software configuratie ipv software ontwikkeling
  • Flexibel beheer van reporting – labels via embedded designer tools
  • Integratie met EDI – WCS - MES
  • Minimale TCO (Total Cost of ownership)

Implementatie

  • Functioneel ontwerp
  • Configuratie, ontwikkeling
  • Acceptatie, training
  • Go live assistentie
  • Project Management
  • Geen bodyshopping
  • Helpdesk (24 7/7)
  • SQL DBA

Manufacturing Execution System

Het Manufacturing Execution System (MES) van C&W vormt samen met het WMS een onafscheidelijk paar. Waar WMS zorgt voor de optimalisatie van het materiaalbeheer en bewegingen, zorgt MES voor het beheer en integratie naar productieactiviteiten. Op basis van ingeplande werkorders, al dan niet met meerdere operaties, worden aan de hand van de BOM en BOL specificaties de benodigde aansturingen verzorgd naar aanvoer, consumptie, scrap en uitvoer van materialen en worden de nodige machine en arbeidstijden gecapteerd. Integratie naar en captatie van de machines in de werkcenters/productielijnen kan zorgen voor een volledige transparantie. Op basis van digital forms kan u de benodigde controles (setup/QC,..) en registraties pushen, digitaliseren en real time monitoren. Samen met de materiaalbewegingen en bijhorende tracebility vanuit het WMS kunnen ook de door MES verzamelde gegevens ter beschikking worden gesteld aan uw ERP systeem.

Volledig geintegreerde setup

  • WMS
    • Warehouse Management System​​​​​​
  • MES/VAS
    • Manufacturing Execution system/Value Added Services

Voor discrete manufacturing, assembly omgevingen

  • WMS voor optimalisering van de materiaalstromen
    • Inbound-replenishment-picking-outbound
       
  • VAS/MES voor aansturing en integratie naar productieactiviteiten
    • BOM/BOL
    • Consumptie en output registraties
    • Machine en arbeidstijd beheer
    • Digitale QC forms

     

    Warehouse Control System

    Ons Warehouse Control System (WCS) is een intelligente besturing laag die de schakel vormt tussen het WMS en uw material handling systemen. Het synchroniseert de activiteiten van de verschillende material handling systemen in het magazijn met de beschikbare arbeidscapaciteit en de goederenstroom. Op basis van business rules en realtime gegevens zorgt het WCS voor het balanceren, beheren en monitoren van taken van deze systemen en grijpt in bij uitzonderingen. Dankzij onze standaard WCS-bouwstenen kunnen we ons makkelijk aanpassen aan de integratieprotocollen van de verschillende MHE-partners. C&W heeft een breed portfolio van integraties met verschillende types magazijnautomatiseringen en MHE-partners.

    Eigen C&W MHE connector

    (Material Handling Equipment)

     

    Gerealiseerde integraties met diverse magazijn automatiseringen

    • Hoogbouw systemen (Dubbeldiep, Multi diep shuttle, Magmatic,.)
    • Mobile racking
    • Verticale storage systemen
    • AGV systemen
    • Pick to Light / Sort to Light / Liften /  conveyors
    • ...

    Gerealiseerde integraties met diverse magazijn automatiseerders

    • SSI Schäfer / Dematic / ABB Intrion / Mecalux
    • Kardex / Modula
    • Scott Automation / Ceratec / Fraxinus 
    • Viscon / Stow / PC Data / Ceratec
    • ...

    Voice Connector

    Voice picking is een orderpicktechniek waarmee de medewerkers in uw magazijn door middel van spraak communiceren met het WMS-systeem. Ze worden volledig papierloos aangestuurd en stap voor stap begeleid in hun werkzaamheden, die realtime gecontroleerd en verwerkt worden. Om dit te realiseren maken we gebruik van onze online voice connector VOI. Via de Vocollect Voice Interface Objects technologie van Honeywell kunnen we voice gestuurde dialogen op maat aanbieden in 35 verschillende talen.  

    Eigen C&W Voice connector

    • Voice integratie gebaseerd op Honeywell Vocollect
    • Voice technologie met meer dan 100000 gebruikers
    • Operationeel In 60 landen, beschikbaar in 35 talen...
    • Voice dialogen in beheer van C&W
    • Zorgt voor een snelle implementatie op maat van de klant

    Gerealiseerde resultaten via Voice integratie

    • Hogere productiviteit door
      • Handenvrij werken
      • Ontvangen van gesproken werkinstructies tijdens executie
    • Hogere nauwkeurigheid door
      • Ogenvrij werken
      • Een betere focus zorgt voor minder fouten
    • Hogere gebruikers tevredenheid door
      • Geven van enkel strikt noodzakelijke informatie op het juiste moment
      • Enkel wat de operator echt nodig heeft voor executie
    • Realtime inzicht en management informatie beschikbaar mbt voice users en voice

    Transport Management System

    Het TMS Portal (transport managementsoftware) is een cloud platform die firma’s helpt bij het plannen en opvolgen van transportopdrachten. Zowel voor de transporteurs als voor planners is dit de geschikte tool. Orders kunnen heel eenvoudig aangemaakt worden op basis van templates. Hierdoor zijn direct de juiste kosten/opbrengsten gekoppeld aan elke transport. TMS Portal helpt je van de offerte tot aan het factureren van de klanten.

    Via het C&W TMS Portal (cloud platform)

    • Plannen en opvolgen van transportopdrachten.
    • Zowel voor de transporteurs als voor planners
    • Orders kunnen heel eenvoudig aangemaakt worden op basis van templates.
    • Directe koppeling van de juiste kosten/opbrengsten aan elke transport.
    • Opvolgen en plannen van equipment, materiaal en personeel via aanpasbare dashboards.
    • Koppeling met externe systemen zoals Trimble boordcomputers, e-cmr providers, accounting software, …
    • Van aanmaken orders tot facturatie naar de klant zit alle info centraal en overzichtelijk

    Interessante features

    • Digitale documenten koppelen aan orders en facturen
    • Geschiedenis van equipment ’s en orders
    • Generatie van transport documenten voor suppliers die vanuit het systeem kunnen gemaild worden
    • Resultaat berekeningen per opdracht of over periode
    • EDI integraties eenvoudig toe te voegen
    • Cloud toepassing => geen installatie en/of servers nodig

    Conclusie

    •  Planning en opvolging van de eerste stap tot de laatste
    •  Integratie met externe systemen mogelijk
    •  Budgetvriendelijke instapprijs
    •  Schaalbare oplossing

    Time Slotting Management

    TSM (Time Slotting Management) is een webtool die U helpt om uw yard planning te optimaliseren. Krijg zicht op uw planning & capaciteit en plan uw personeel in op de juiste momenten. Door een betere planning vermindert u de wachttijden en verhoogt u zodoende de productiviteit. Piektijden worden door vooraf ingeplande slots uitgevlakt. Dankzij integratie met WMS (of andere externe systemen) kunnen we operationele flows efficiënter gaan structuren.

    Via het C&W TSM Portal (webtool)

    • Optimaliseren van uw yard planning
    • Real time zicht op uw planning & capaciteit
    • Plannen van beschikbare resources op de juiste momenten
    • Verminderen van de wachttijden en verhogen van de productiviteit
    • Uitvlakken van piekbelastingen door gecontroleerde ingeplande slots

    Interessante features

    • Maakt het boeking proces voor transporteurs eenvoudig.
    • Berekening van benodigde tijd voor lading/lossing volgens de configuratie
    • Transparantie in alle mogelijke beschikbaar sloten binnen die templates.
    • Afdruk maken van boekingen door transporteurs
    • Documenten aanpasbaar naar een eigen gewenste layout
    • Mogelijkheid tot integratie met host systemen of mobile devices

    Electronic Data Interchange

    Ons EDI (Electronic Data Interchange) platform zorgt voor de perfecte communiciestroom met uw klanten, leveranciers, transporteurs (partners). Via onze generieke opzet worden jullie binnen de kortste keren geconnecteerd met uw partner! Wij ontzorgen u van deze complexe materie.

    Digitale data uitwisseling tussen

    • Host systemen zoals SAP, D365, ...
    • Andere handelspartners (extern)
    • Systemen (intern) zoals WMS & Transportsystemen.

    Communicatie binnen de onderneming via

    • Formaten als csv, xls, xml, idoc, ...
    • Met transportkanalen als file shares, DB toegang, webservices

    Communicatie met de buitenwereld via

    • Dezelfde formaten of meer gestandaardiseerde formaten als EDIFACT, X12, Tradacom
    • Via AS2, (S)FTP of andere verbindingen zoals HTTP & SMTP

    SCO engine

    • Makkelijk en snel aanpasbaar via de configuratietool.

    Configuratie van berichten

    • Makkelijk via XSD op te laden
    • Mapping is direct opgezet

    Web Portals

    Onze Vendor Portal is het perfecte systeem om de informatie van uw (niet geïnformatiseerde) leverancier tot bij u te brengen om zo tot meer geautomatiseerde ontvangst over te gaan (op basis van de geleverde ASN = Advanced Shipping Notification info). De Vendor Portal is bedoeld om de inkomende goederenstroom te optimaliseren & automatiseren. Leveranciers kunnen hun vrachten aanmelden bij vertrek & labels (op maat van U) afdrukken.

     

    Onze Customer Portal is ontworpen om klanten, of klanten van de klant (eigenaren) op afstand web-toegang te geven tot het WMS-systeem, zodat zij hun operationele gegevens binnen het WMS-systeem kunnen raadplegen, onderhouden en controleren.

    Aanleveringen (ASN) naar uw magazijn / WMS systeem

    • Worden online aangemaakt door niet geautomatiseerde toeleveranciers
    • Inclusief de het afdrukken van EAN128/SSCC pallet labels voor identificatie van de pallets via Portal

    Vendor niet in staat SSCC labels (GS1 conform) aan te maken

    • Via portal SSCC labels aanmaken en afdrukken

    Vendor met SSCC labels, maar die geen full EDI wensen op te zetten

    • XLS, XML, TXT uploads via het portaal

    Volledige integratie met uw systeem

    • Via gebruik van SCO oplossing.
    • WebEDI naar retail mogelijk (Order to Cash flow)
    • Combinatie webEDI en full-EDI mogelijk (bv externe magazijnen)

    Voor de vendor

    • Scanning uitgaande vrachten via mobile solution
    • Afdrukken zendnota
    • Opmaken & afdrukken invoice en doorsturen in PDF of via EDI (SCO)

    Carrier Integration Platform

    Ook de vervoerders zijn de weg van de digitalisering ingeslagen en verwachten hun uit te voeren opdrachten steeds vroeger op de dag. Het ingeven van deze opdrachten op de verschillende (vervoers-) platformen is vaak tijdrovend en brengt een enorme administratie met zich mee.

     

    Het Carrier Integration Platform, kortweg CIP, zorgt voor een directe, digitale uitwisseling tussen het C&W platform en het interne systeem van de vervoerder. Hierbij krijgt u ook de mogelijkheid om uw zendingen op te volgen nadat deze bij u vertrokken zijn. Wij zorgen ervoor dat de CIP steeds voldoet aan de laatste vereisten van de vervoerders zonder dat u dit merkt.

    Integratie carriers aan de hand van

    • C&W SCO (Supply connector) cloud platform
    • Webservices
    • On premise carrier software

    Integration during warehouse processes of

    • Afdruk carrier specifieke shipping labels
    • Beheer van shipping labels dmv embedded label designer
    • Captatie van volumes en gewichten met real time feedback naar carrier organisatie
    • Full EDI (OTC flow) integratie

    Gerealiseerde integraties met diverse carriers

    • TNT
    • FEDEX
    • GLS
    • DPD
    • UPS
    • E59

    9

    Integratie carriers aan de hand van	C&W SCO (Supply connector) cloud platform	Webservices	On premise carrier software
Integration during warehouse processes of	Afdruk carrier...

    Host Integration Platform

    Interne of externe communicatie met uw ERP, TMS, WMS, deze tool zorgt in een handomdraai dat uw systemen en/of partners geconnecteerd worden. Onze HIP (Host Integration Platform) wordt als ESB (Enterprise Service Bus) ingezet binnen uw organisatie.

    Integratie realisaties tussen WMS en een host platform met

     

    ERP-oplossingen op de markt zoals

    • MS D365
    • SAP (AFS/HANA)

    Ook met specifieke

    • Niche oplossingen
    • Zuiver maatwerk

    En implementaties op

    • iSeries (de vroegere AS400)